2011. aug. 1.

gasztroturista voltam grazban

valljuk be, ausztriáról és úgy általában az osztrákokról elsőre nem az a tipikus mediterrán életérzés ugrik be. hanem mondjuk az über nyugis gemütlichkeit, ahogy ők mondják. na, graz alaposan rácáfol erre az iszonyúan szakállas sztereotípiára. ezt first hand tapasztaltam meg néhány héttel ezelőtt. 3 teljes napot töltöttem a stájereknél és tulajdonképpen semmi más dolgom nem volt, mint enni és inni - kemény ám a gasztrománok élete... lehet harcolni a kilókkal például állandóan. de a futás és a bringázás azért helyrebillenti az egyensúlyt, ha kell.

szóval, graz rendben van gasztronómiailag, nagyon rendben; írtam is erről egy kettő cikket - de még az is lehet, hogy voltaképpen hármat. kipróbáltam, milyen is a gasztro városnézés - merthogy van ilyen -, főztem a város egyik klassz, gault millau rangsorolt éttermében (méghozzá úgy, hogy előtta a séffel közösen vettük meg az alapanyagot a helyi, termelői piacon), voltam egy családi vállalkozásban működő tökmag-olaj sajtolóban, megtanultam kimondani azt a szót, hogy buschenschank és vacsoráztam a város fölött. tiszta európa volt, pedig csak 350 kilométerre van budapesttől - szupervasúttal (ha lenne) kb. 1 óra távolságnyira. íme néhány fotó amolyan teasernek - szerintem egyetek közben valamit, jobb lesz úgy...

... de úgy is tudják mondani, hogy grüss gott
strandszezon van a tökmag-olaj farmon
népi ihletés: az én söröm, az én söröm tökmagos
(egynek jó... egynek)
rántotta mit tökmag-olaj und tökmag sör, ja
a desszert: vanília fagyi tökmag-olajjal, na ez funky kombó!
reggelire jó kis sós ivójoghurt (vagy bodzaszörp)
art deco, eklektika, lively bár a hotelben
instant szerelem volt, de nem tudtam elhozni...
sima vidéki giccs borral (aka: schilcher, ami klassz)
ezt főztük a suliban: frissen kevert kuszkusz és vulkán sonka
ez pedig bárány borda, paradicsom és babpüré, szintén a suliból
3d ismeretterjesztés a genusregal-ban, értenek hozzá...
3d ismeretterjesztés vol. 2, avagy mitől lesz jó a malac húsa?
átlagos tökmag-olaj szortiment, nem érdekes
a buschenschankban így tolják a bor mellé...
...meg például így
carl étterem, enteriőr - barokkosan szexi
fúzió carl módra: fogas, véres hurka és libamáj - nincs rá szó
tessék mondani, hogyé a lila paprika kilója?
love parade volt a karfiolágyásban
gazolni kéne, de esni fog
alpesi ökörből készített tafelspitz céklával
és frissen reszelt tormával
a lazac és az uborka tök jól összebarátkoztak - jogos a yeah
persze, hogy most is van zene a kaja mellé, és annyira adja magát, hogy én kérek elnézést:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése